שיטות לעיתוד מלאי בחברות קמעונאות
במאמר זה אציג את העקרונות לעיתוד מלאי בחברות העוסקות בשיווק מוצרים בקמעונאות, רשתות שיווק מתחומים שונים. עקרונות אילו מגדירים את שיטת העבודה וניתנים להתאמה על פי הצרכים והאילוצים הייחודיים לכל רשת קמעונאית. חברות קמעונאות ורשתות שיווק חברות קמעונאות הן
שיטות לניהול תקציב ויעדים למכירות בעזרת תחזית
מה הם הכלים והשיטות המאפשרים לנהל תקציב ויעדי מכירות בעזרת נתוני התחזית במאמר זה אציג את הכלים והשיטות לניהול תקציב ויעדי המכירות בעזרת תחזית המכירות. בעזרת התחזית ניתן לבנות את התקציב והיעדים, אך לא פחות חשוב מכך, ניתן בעזרת
יישום מתקדם של ניהול תחזיות ותכנון מלאי בחברת מסנני א.ל.
כיצד השכילו בחברת מסנני א.ל לנצל את הידע והכלים העומדים לרשותם, ובעזרת ניהול תחזיות מתקדם ויישום של MRP אוטומטי פעלו לשיפור ניהול המלאי. במאמר זה אציג יישום של ניהול תחזיות ותכנון מתקדם בחברה יצרנית ישראלית גלובאלית. חברות רבות המתחבטות
כיצד מודדים את דיוק התחזית והתאמתה לצרכי הארגון
אחת מהשאלות החשובות ביותר הנשאלות בקשר לתחזית היא "האם התחזית מדויקת". התשובה וודאית לשאלה זאת היא שהתחזית אינה מדויקת ב 100% כיוון שאף אחד לא יכל לחזות את העתיד. התחזית אינה יכולה להיות מדויקת במאת האחוזים אבל היא יכולה להיות
כיצד בונים ממשק בין מערכת ה ERP למערכת ניהול התחזיות
במאמרים הקודמים הצגתי כיצד ניתן לחשב את התחזית בעזרת נתוני המכר ההיסטורי ונתונים רבים נוספים. נתוני המכר והנתונים הנוספים מנוהלים בדרך כלל במערכת ה ERP. בארגונים מסוימים מנוהלים הנתונים במערכת ה CRM או במערכות אחרות. בארגונים רבים בעולם ובישראל
שיפור התחזית בעזרת שימוש במשקלים Weights
תחזית טובה הנה הכלי המרכזי של הארגון לצורך תכנון ובניית תוכנית עבודה לעתיד. בפרקים הקודמים הצגתי בהרחבה שורה של כלים המאפשרים לנו לבנות ולנהל תחזית אמינה למוצרים ושרותים. בפרק זה הציג כלי נוסף, משקלים ( Weights) המאפשר במקרים רבים לשפר