ניהול המלאי היא משימה הכרחית לכל ארגון תפעולי. ניהול המלאי משמש בתהליך מכירת מוצרים, ייצור מוצרים, תחזוקת מכונות ומבנים, שרות לקוחות ותפעול שוטף. לצורך ניהול המלאי נידרש להגדיר רמות מלאי ולתכנן את רכש המלאי בהתאם. כחלק מתכנון המלאי אנו נדרשים
מאמרים
ניהול המלאי היא משימה הכרחית לכל ארגון תפעולי. ניהול המלאי משמש בתהליך מכירת מוצרים, ייצור מוצרים, תחזוקת מכונות ומבנים, שרות לקוחות ותפעול שוטף. לצורך ניהול המלאי נידרש להגדיר רמות מלאי ולתכנן את רכש המלאי בהתאם. כחלק מתכנון המלאי אנו נדרשים
ניהול תחזית – הנוסחאות והכלים לחישוב תחזית סטטיסטית
תחזית טובה היא הבסיס לתכנון פעילות הארגון. כל ארגון מעוניין לדעת מה יקרה בעתיד: אילו מוצרים הלקוחות שלו ירכשו (מה?), כמות המוצרים שירכשו (כמה?) וזמני הרכישה (מתי?). לצורך כך מנהלים הארגונים המתקדמים תחזית עתידית המנסה לנבא את התשובות לשאלות (מה?
עיתוד מלאי לפריטי תחזוקה ופריטים איטיים
מאת: צור אמיתי במאמר זה אציג את הכלים המשמשים לעיתוד מלאי לפריטי תחזוקה ופריטים איטיים כידוע, עיתוד מלאי לפריטי תחזוקה ופריטים איטיים בכלל הנו נושא מורכב הגורם לכאב ראש לא קטן בחברות רבות. הסיבה לכך היא הקושי לחזות
ניהול תחזיות – כיצד מנהלים הקצאות (Allocations) לקביעות (Overrides) ושינויים
מאת: צור אמיתי במאמר זה אציג את השיטות המקובלות לניהול הקצאות, קביעות ושינויים בתחזית לפני שאציג את נושא ההקצאות נזכיר מהם השינויים והקביעות שאנו מבצעים בתבליך בניית התחזית. בניית תחזית – תהליך סטנדרטי כאמור בניית התחזית מתחילה באמצעות חישוב
מאת: צור אמיתי במאמר זה אציג את השיטות והכלים הקיימים לניהול תהליך S&OP בארגון. בשנים האחרונות אנו שומעים יותר ויותר ארגונים המעוניינים ליישם תהליך S&OP. מהו אותו להליך, מה הם הכלים ליישום, מהם הקשיים והאתגרים לכך ומדוע אנו שומעים לא
מאת: צור אמיתי במאמר זה אציג את השיטות והכלים הקיימים לניהול תחזית למוצר חדש. בניית תחזית למוצר מבוססת על ניתוח נתוני הצריכה ההיסטוריים של המוצר על פני זמן. כאשר אנו נדרשים לנהל תחזית למוצר חדש שעדיין לא נימכר, חסרים